17 października 2012

[W odpowiedzi na pytanie] Październik

Edycja październikowa




wkoreli panuje bieda+
W Północnej owszem. 

Hej!!! Chciałam się zapytać, czy ma znaczenie uczestnictwo w jednej z organizacji studenckich, jeśli chcę wyjechać na stypendium do Korei( studia magisterskie).
To raczej pytanie do komisji rekrutacyjnej na stypendium. Odsyłam tutaj. 

Witam:D Ja mam dość nietypowe pytanie, bo mam zamiar wyjechać do Seulu za kilka miesięcy, tylko załatwie swoje sprawy w polsce. I chciałabym się zapytać. Czy zdobyłabym prace jako instruktorka tańca?
Popyt na instruktorów tańca może i jest (w końcu każdy chce być jak gwiazda K-pop), ale nie wydaje mi się by szkoły chętnie zatrudniały cudzoziemców. Jest masa ceregieli (i kosztów) związanych z wizą pracowniczą i po prostu studio (szczególnie małych) nie stać na to. Warto moze by było poszukać kontaktów zanim się wyjedzie z Polski? Przygotować sobie grunt za wczasu? Ale może ja się zbyt wymądrzam...


Witam, tu pytający o facehuntera. Kolejne pytania:1. Byłaś modelką dla Scotta Schumana?2. Jak często jeździsz metrem ( ile dni w tygodniu itp.)3. Ile godzin spędzasz w transporcie do i z pracy?4. Czy lubisz jeździsz metrem? Dziękuje, po
1. Tak 2. Obecnie jeżdżę tylko w weekendy i tylko wtedy gdy pogoda i dystan nie pozwala mi dojechać na miejsce rowerem 3. Około 2 godzin dziennie 4. Nie przepadam.

szybkie pytanie. Stypendium rzadu korei wynosi 900,000 won. jak wyglada "wyzycie" za to, jeśli nie ma sie innych źródeł finansowania? czy za to trzeba opłacić czesne itp? Ogólnie - jak wygladaja ceny w Korei? Z góry dziękuję. Bardzo pomocny blog
Za 90 manów (만 = 10 tys.) można spokojnie wyżyć w akademiku albo na stancji, nie wydając pieniędzy na zbędne ekstrawagancje. Ale i też przy mądrym 'budget management' można pozwolić sobie na przyjemności. Nie, nie trzeba opłacać czesnego. Korea jest nieco droższa niż Polska.

Hey, zapewne dostałaś już mase takich pytań, ale ja zapytam jeszcze raz xD Jak to jest z tym stypendium? Jakie egzaminy trzeba zdać? Wiem jak to wygląda w japońskiej wersji - matma, ang i jap. Tutaj też trzeba znać koreański żeby aplikować?
Zapraszam tutaj. 

Miałaś może jakieś szczególnie dobre oceny w liceum, czy wysoką średnią ? Czy oceny z liceum miały znaczenie przy zdawaniu na uczelnie koreańską czy nie były brane pod uwagę ?
 Nie byłam najpilniejszą uczennicą, ale też nie mam się co wstydzić swoich ocen z liceum. Generalnie, tak, oceny są brane po uwagę.



Most Banpo wieczorową porą.



2 komentarze:

  1. Do kolezanki pytajacej sie o mozliwosc pracy jako instruktorka tanca: proponuje zainteresowac sie parkami rozrywki jak Lotte World. Poznalam w Seulu kilku tancerzy (glownie z Europy Wschodniej) ktorzy przyjechali tam by tanczyc w show dla zwiedzajacych (wiaze sie to z noszeniem kostiumow krolewny Sniezki itp. - na poczatek wydaje mi sie ze nie jest to zla opcja). Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za odpowiedź na pytanie - o metro :)

    OdpowiedzUsuń